Het was een zomerse zondag in juni. We zaten op het terras tegen over de klimduin in het pittoreske Schoorl. De zon scheen, het taartje was lekker en ineens vielen de puzzelstukjes in elkaar.
Al een paar maanden had ik mijn twijfels over de toen huidige webwinkel, we are Golden 1.0. Het voelde niet meer als een goede match en ik miste uitdaging. Ik was al maanden op zoek naar vernieuwingen maar merkte dat 1. mijn hart er niet meer in lag en 2. de ‘concurrentie’ het veel beter deed. Waar ik drie jaar geleden nog geen andere Nederlandse webshop kon vinden met hippe bruiloftdecoratie, kon ik er nu wel een paar opnoemen die groter en ‘beter’ waren. En daarnaast natuurlijk de offline winkels met hun eigen pogingen. Al snel besloot ik dat we are Golden. niet de kant van deze grotere (web)winkels op zou gaan. Het wiel was al uitgevonden!
Maar wat dan wel… Helemaal stoppen of gewoon maar door gaan? Ik voelde er niets voor. Ondertussen merkte ik dat we are Golden. al een goede naam was geworden in de bruiloft wereld, zowel bij bruidsparen en leveranciers. En ook merkte ik aan mijzelf dat ik die bruiloften toch wel heeeeel erg leuk bleef vinden. Dus stoppen? Nee! Maar wel vernieuwen.
Terug naar die zondagmiddag in Schoorl. Een paar maanden brainstormen met mijn man en vrienden hadden een hoop ideeën opgeleverd maar nog niets concreets. Maar daar in het zonnetje werd alles ineens duidelijk! we are Golden. zou producten gaan maken die uniek en persoonlijk zijn. Producten die we zelf zouden gaan bedenken, zodat we niet meer afhankelijk waren van de smaken van de leveranciers. Kijkend naar onze eigen mogelijkheden en die van ons netwerk kwamen we op houten lasercut producten. Realiserend dat de mogelijkheden daarin eindeloos zijn, besloot ik om ons te blijven richten op bruidsparen. Zowel als klant maar ook als ontvanger van een cadeau door ons ontworpen. Decoratie en cadeau’s voor op de grote dag maar ook voor de jaren daarna. Daarnaast vind ik dat elk feestje er leuk uit mag zien, dus daarom ook producten die voor meerdere gelegenheden gebruikt kunnen worden. En waarom mag decoratie voor een bruiloft na de grote dag niet gewoon in huis gebruikt worden?
Project we are Golden 2.0 was geboren. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar hier zijn we dan. De dag dat de nieuwe website online is. De dag dat jullie onze ontwerpen kunnen gaan bekijken en hopelijk ook bestellen. De dag dat jullie misschien geïnspireerd raken door de mogelijkheden die wij bieden. De dag dat jullie kunnen zien dat wij samenwerken met andere ontwerpers om zo een veelzijdig assortiment te kunnen bieden. De dag van waaruit we verder gaan groeien.
Eigenlijk is er aan onze missie niets veranderd. Wij willen nog steeds met liefde meebouwen aan jullie droombruiloft, feest of huis. Maar nu kiezen we voor andere producten, materialen en meer mogelijkheden. We kiezen voor kwaliteit over kwantiteit. Eigenheid en zelf ‘the girlboss’ zijn (maar wel eentje die haar man nodig heeft voor de website, de administatie en mental support, no shame!) Hoppa!
Er zijn ideeën genoeg. Maar laten we eerst met de basis beginnen. Dan volgt de rest vanzelf.
– Annamarieke
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.